PRODUCER-GYÁRTÁSSZERVEZŐ KÉPZÉS
Tematika
» Tudnivalók
» Eredményeink
» Áraink
» Tematika
» Tematika II. (folyt.)
» Tematika III. (folyt.)
» Filmlista
» Ajánlott irodalom
» Ajánlott linkek
Tematika
1. előadás – Bevezetés A Producer és a gyártásvezető szerepe Producer, gyártásvezető felelőssége, hatásköre Filmgyártás szerkezeti felépítése A három nagy rendszer
2. előadás – Kreatív ismeretek A producerek típusai A film kiemelt alkotói. Rendező, operatőr, színészek, forgatókönyvírók
3. előadás – Finanszírozás I. A klasszikus major-label szisztéma a filmgyártásban Az európai filmalapok felépítései, működési elveik A pályázati rendszer bemutatása A kereskedelmi bankok és a mozgóképipar kapcsolata A különböző pályázatok (Eurimages, Mediadesk, stb.)
4. előadás – Finanszírozás II. Szponzorok, médiatámogatók és egyéb kommunikációs befektetők Filmszponzoráció dokumentációs anyaga (ajánlattevéstől a szponzorációs projekt lezárásáig)
5. előadás – Finanszírozás III. A kisjátékfilm finanszírozásának sajátosságai A televíziós sorozat finanszírozásának sajátosságai
6. előadás – Pénzügyek Egy filmprodukció részletes költségvetésének bemutatása A költségvetés struktúrája Az elszámolás alapvető rendje a koproducerek felé (állami, magán befektetők)
7. előadás – Hazai pályázati rendszer A Magyar Nemzeti Filmalap működése MTVA pályázatok
8. előadás – Filmes könyvelés A Nemzeti Filmiroda működése Filmirodai eljárások Filmes könyvelés gyakorlati szabályai A filmprodukció pénzügyi elszámolásának készítése
9. előadás – Partnerkapcsolatok A filmes koprodukciók és nemzetközi koprodukciók A kereskedelmi televíziókkal való együttműködés Együttműködés a filmforgalmazókkal Filmes vásárok és fesztiválok A magánbefektetők és a mozgókép viszonya Magyarországon és a nagyvilágban
10. előadás – Filmes jog I. Bevezetés a szerzői jogba A felhasználási szerződések sajátosságai A Filmtörvény Médiatörvény és egyéb filmes vonatkozású törvények, rendeletek
11. előadás – Filmes jog II. Filmalkotás jogilag releváns szakaszai A filmgyártás általános szerződéseinek típusai Felhasználási szerződés, megfilmesítési szerződés, beszállítói szerződések Koprodukciós szerződések Televíziós „presales” szerződések, forgalmazási szerződések
12. előadás – A producer A producer feladatkörei A producer és a projekt többi résztvevőjének kapcsolata Produceri munka a gyakorlatban
13. előadás – Filmeladás, marketing és PR A kész film értékesítésének menete a premiertől a „dömping" DVD-ig A televíziós értékesítés csatornái Filmmarketing: előzetes, kampány, médiamix, kísérőrendezvények A sajtó és a mozgókép speciális kapcsolta A „sztárkultusz" története, fontossága és jelene A filmes sajtótájékoztató elemei
14. előadás – Forgalmazás Üzleti ismeretek Produkciós irodák Forgalmazás
15. előadás – A különböző departmentek A kreatív alkotás folyamatai A development Rendezői koncepció, storyboard, art direction A színészi munka és casting A stáblista, a gyártási hierarchia
16. előadás – Gyártási ismeretek I. A forgatókönyv feldolgozása és gyártási terv készítése Helyszínkeresés, előkészítés A forgatás menetének irányítása, napi diszpozíció, script A gyártás szereplői
17. előadás – Gyártási ismeretek II. Forgatási stáb/technikai unit Kameracsapat Fővilágosító, best boy, világosítók Fahrtmester Felvételi hangmérnök SFX technika Pirotechnika, fegyvermester
18. előadás – Gyártási ismeretek III. Forgatási stáb/art department Díszlettervező, kivitelező építész, berendező, kellékes Jelmeztervező, stylist, ruhakivitelező, öltöztetők Forgatási stáb/egyéb Smink-fodrászat, catering, állatok és idomárjaik Vehicle, speciális járművek, transport
19. előadás – Gyártási ismeretek IV. Képi utómunka Előhívás Muszter Negatív vágás Digitális intermediate A fényelés Megítélő kópia Masterprintek
20. előadás – Gyártási ismeretek V. Hang utómunka Hangvágás Utószinkron Zaj-zörej Sound design Zajcsökkentő rendszerek (dolby, dts)
21. előadás – Casting Casting ügynökségek A casting lebonyolítása Casting director
22. előadás – A reklámfilm A reklámfilm gyártási sajátosságai A reklámfilm gazdasági és jogi környezete: „a kontrolált alkotás" Az ügyfél, az ügynökség és a produkciósház üzemszervezeti kapcsolata Reklámfilm készítésének menete
23. előadás – A különböző műfajok gyártási sajátosságai Kisjátékfilmek Dokumentumfilmek Televíziós sorozatok Videóklipek
24. előadás – A gyártásvezető A gyártásvezetői munka a gyakorlatban
25. előadás – Előkészítés – diszpozíciós könyv I. Diszpós könyv készítés Diszpós könyv kategóriák
26. előadás – Előkészítés – diszpozíciós könyv II. A Movie Magic Scheduling program használata
|