English version English
Analog Artists Ltd.
Magunkról

Filmstúdió

Filmakadémia

Hírek

Kapcsolat
 
Képzéseink

FILMRENDEZŐI TANFOLYAM
Tematika II. (folyt.)

» Tudnivalók
» Eredményeink
» Áraink
» Tematika
» Tematika II. (folyt.)
» Tematika III. (folyt.)
» Filmlista
» Ajánlott irodalom
» Ajánlott linkek

Részletes tematika

I. SZEMESZTER

1. előadás – Bevezetés
Vizuális történetmesélés
A filmprodukció születése, a development
A rendezői elképzelés

2. előadás - A rendező munkája
A rendező helye és szerepe a filmgyártás folyamatában
A rendező felelősségi köre
A rendező feladatai
A rendező és segítői, a „hierarchia”

3. előadás – Dramaturgiai alapismeretek I.
A filmötlet
Logline, pitch, szinopszis, treatment, outline
Szellemi ingatlanok, vizuális aspektus

4. előadás – Dramaturgiai alapismeretek II.
A forgatókönyv 3 act struktúrája
Fordulópontok
Történet íve
Akció és érzelmi szál, a történeti POV

5. előadás – Dramaturgiai alapismeretek III.
Karaktertípusok és változatai
Az antagonist-protagonist karakterkettősök sajátosságai
Karakter archetípusok
Cél, szükség, változás

6. előadás – Dramaturgiai alapismeretek IV.
A konfliktus, mint a dráma forrása
Suspense, mcguffin, exposition, payoff
Drámai szituációk

7. előadás – Filmkészítés menete
A filmkészítés szakaszai
Projekt fejlesztés, forgatás előkészítés
Forgatás, utómunka, közreadás

8. előadás – Kamera ismeret
Kamera típusok
A kamera részei
Eszközök, tartozékok
Mikrofon
Képmódosító előtétek, szűrők
Videóformátumok, felbontások

9. előadás - Rendezési alapismeretek I.
Az "elemi beállítás", képkivágások: nagytotáltól a szuperközeliig
A beállítás típusa
Megalapozó beállítás (establishing shot)
Determináló shot, karakter shot
Inzert

10. előadás - Rendezési alapismeretek II.   
Kameramozgások
Összetett kameramozgások
A belső vágás
Ritmus és akció
A kézikamera
Kamera mozgatók (dolly, krán, jimmy, steadycam,
autofahrt, motion control, aerial shot)

11. előadás - Rendezési alapismeretek III.
Nézésirány, szemmagasság, összenézés
Orientáció
Karakter-láttatás
A közeli
A kettős és háromalakos beállítások
"3/4-es szög"

12. előadás - Rendezési alapismeretek IV.
Filmnyelvtan
30 fokos szabály típusok, kameraszögek
180 fokos szabály, a tengely
Filmirányok (Screen direction / balról jobbra)
A filmidő sűrítése képben
A képkeret elhagyása
Familiar image

13. előadás – Operatőri alapismeretek
A rendező, az operatőr és kameraman
Kameratípusok
Optika, Lencsék
Az objektív látószöge, Mélységélesség, Nagylátószög
Normál objektív, Teleobjektív
Szelektív fókusz

14. előadás –Világítástechnikai alapismeretek
Az operatőr feladata
Világítás
A világítás "hangszerelése"
Főfény, gégen, derítés

15. előadás – Kompozíció I.   
A vágás és a vizuális átkötés, eye-scan
A keret
Többteres kompozíciók
Előtér és háttér
Zárt és nyitott kompozíciók
Fókusz és egyszerűség
Figyelem fókuszának irányítása
Pozíció, mozgás, akció és hang
Fény, tónus és szín, szelektív fókusz

16. előadás – Kompozíció II.
Vonalak, formák, tömbök, mozgás
A kitüntetett háromszög
Egyensúly
Head room
Dominancia
Kompozíciós súly

17. előadás – Színészmesterség I.
Casting
Acting
Reacting
Színészvezetés felvételkor

18. előadás – Színészmesterség II.
Fizikai instruálás
Érzelmi szituáció
Atmoszféra teremtés
Hihetőség
Karakterhez beszélés

19-20. gyakorlat – Színészvezetés
Helyzetgyakorlatok

21. előadás – Kisjátékfilm rendezés I.
Kísérleti vagy fikciós kisjátékfilm
Formai és stílusbeli szabadság
Kisjátékfilm szerkezete

22. előadás - Kisjátékfilm rendezés II.
Kisjátékfilmek elemzése

23. gyakorlat – Forgatási gyakorlat I.
Felvételek készítése
Kamera gyakorlat
Plánok, kameramozgás gyakorlása

24. gyakorlat – Forgatási gyakorlat II.
Forgatás belsőben
Rövid videó forgatása   

25. gyakorlat – Forgatási gyakorlat III.
Forgatás külsőben
Rövid videó forgatása   

26. gyakorlat – Forgatási gyakorlat IV.
Egy perces filmetűd készítés

27. előadás – Rendezéstechnikai ismeretek I.
A beállítás típusa
Objektív, szubjektív, POV, ansnitt
Scene, shot, sequence
Eye-level, high és low angle, "dutch" angle

28. előadás – Rendezéstechnikai ismeretek II.
Felvételi technikák
Idő folytonosság, tér folytonosság
Kapcsolódás
Jelenetrögzítési sablonok (master, triple take)

29. előadás – Rendezéstechnikai ismeretek III.
A rendező és az operatőr közös munkája
Kamera mint kifejezőeszköz
Világítás próba

30. előadás – Rendezéstechnikai ismeretek IV.
Dramatikus jelenet rendezése
A szöveg interpretálása
A karakter szemszöge
Különböző stílus eszközök
A próbák feladata, az olvasópróba

31-32. előadás – Staging I.
A jelenet tere
Tengely, akciótengely
Staging alapesetek

33-34. előadás – Staging II.
Kettőnél több szereplős stagingek

35. előadás – Gyártási ismeretek I.
A különböző departmentek
A kreatív alkotás folyamatai
Finanszírozási terv készítés
Marketing terv készítés
Jogok megszerzése

36. előadás – Gyártási ismeretek II.
A development
A forgatókönyv fejlesztés
Költségvetést befolyásoló tényezők
A forgatókönyv feldolgozása és technikai könyv készítés
Gyártási terv készítése

37. előadás – Gyártási ismeretek III.
Helyszínkeresés, előkészítés
A forgatás menetének irányítása, napi diszpozíció, script
Felvételi terv készítés
A gyártás szereplői
A stáblista, a gyártási hierarchia

38. előadás – Gyártási ismeretek IV.
A rendezői unit
Rendezői koncepció, storyboard, art direction
Rendező asszisztensek feladatai
A színészi munka és casting
Second unit rendezői stáb
Akció jelenetek forgatása
Inzertek, vágóképek, megalapozó beállítások forgatása

39. előadás – Gyártási ismeretek V.
Technikai unit
Kameracsapat
Fővilágosító, best boy, világosítók
Fahrtmester
Felvételi hangmérnök
SFX technika
Pirotechnika, fegyvermester

40. előadás – Gyártási ismeretek VI.
Forgatási stáb, art department
Díszlettervező, kivitelező építész, berendező, kellékes
Jelmeztervező, stylist, ruhakivitelező, öltöztetők
Forgatási stáb/egyéb
Smink-fodrászat, catering, állatok és idomárjaik
Vehicle, speciális járművek, transport

41. előadás – Gyártási ismeretek VII.
Képi utómunka
Muszter
Előhívás, negatív vágás
Digitális intermediate
A fényelés
Megítélő kópia
Masterprintek

42. előadás – Gyártási ismeretek VIII.
Hang utómunka
Hangvágás
Utószinkron
Zaj-zörej
Sound design
Zajcsökkentő rendszerek (dolby, dts)

43. gyakorlat – Forgatás előkészítés I.
A forgatókönyv kiválasztása
A forgatókönyv feldolgozása
Technikai forgatókönyv készítés

44. gyakorlat – Forgatás előkészítés II.
Helyszínkeresés, gyártás előkészítés
Asszisztensi feladatok
Gyártási terv készítés

45. gyakorlat – Forgatás előkészítés III.
Jelmez, casting
Berendezés, kellék

46. gyakorlat – Forgatás előkészítés IV.
A storyboard, staging készítés főbb szabályai
Storyboard készítés a forgatáshoz
Staging készítés a forgatáshoz

47-48. gyakorlat – Forgatás*
1-2 perces kisfilmek forgatása

49. előadás – Vágási gyakorlat**
Szempontok a film összevágásához

50. előadás - Kiértékelés
Az elkészült film kiértékelése


A szemeszter ideje alatt négy forgatási gyakorlat lesz, amit a hallgatók önállóan készítenek el.
1. Rövid videó készítés, tíz snittből, meghatározott plánokból
2. Olyan esemény rögzítés, amiben négy különböző kamera mozgás van
3. Egy kétszereplős mozgást tartalmazó jelenet fölvétele
4. Húsz snittben elmesélni egy megadott történetet

Vissza

 



Copyright © 2002-2012 Analog Artists Ltd. · Minden jog fenntartva. · All rights reserved.