Filmkészítő tanfolyam
Tematika
» Tudnivalók
» Eredményeink
» Áraink
» Tematika
» Tematika II. (folyt.)
» Tematika III. (folyt.)
» Filmlista
» Ajánlott irodalom
» Ajánlott linkek
Tematika
1. előadás – Bevezetés Vizuális történetmesélés A filmprodukció születése, a development A rendezői elképzelés
2. előadás - A rendező munkája A rendező helye és szerepe a filmgyártás folyamatában A rendező felelősségi köre A rendező feladatai A rendező és segítői, a „hierarchia”
3. előadás – Filmkészítés menete A filmkészítés szakaszai Forgatás előkészítése
4. előadás – Kamera ismeret Kamera típusok A kamera részei Eszközök, tartozékok Mikrofon Képmódosító előtétek, szűrők Videóformátumok, felbontások
5. előadás - Rendezési alapismeretek I. Az "elemi beállítás", képkivágások: nagytotáltól a szuperközeliig A beállítás típusa Megalapozó beállítás (establishing shot) Determináló shot, karakter shot Inzert
6. előadás - Rendezési alapismeretek II. Kameramozgások Összetett kameramozgások A belső vágás Ritmus és akció A kézikamera Kamera mozgatók (dolly, krán, jimmy, steadycam, autofahrt, motion control, aerial shot)
7. előadás - Rendezési alapismeretek III. Nézésirány, szemmagasság, összenézés Orientáció Karakter-láttatás A közeli A kettős és háromalakos beállítások "3/4-es szög"
8. előadás - Rendezési alapismeretek IV. Filmnyelvtan 30 fokos szabály típusok, kameraszögek 180 fokos szabály, a tengely Filmirányok (Screen direction / balról jobbra) A filmidő sűrítése képben A képkeret elhagyása Familiar image
9. előadás – Operatőri alapismeretek A rendező, az operatőr és kameraman Kameratípusok Optika, Lencsék Az objektív látószöge, Mélységélesség, Nagylátószög Normál objektív, Teleobjektív Szelektív fókusz
10. előadás – Világítástechnikai alapismeretek Az operatőr feladata Világítás A világítás "hangszerelése" Főfény, gégen, derítés
11. előadás – Kompozíció I. A vágás és a vizuális átkötés, eye-scan A keret Többteres kompozíciók Előtér és háttér Zárt és nyitott kompozíciók Fókusz és egyszerűség Figyelem fókuszának irányítása Pozíció, mozgás, akció és hang Fény, tónus és szín, szelektív fókusz
12. előadás – Kompozíció II. Vonalak, formák, tömbök, mozgás A kitüntetett háromszög Egyensúly Head room Dominancia Kompozíciós súly
13. előadás – Színészmesterség I. Casting Acting Reacting Színészvezetés felvételkor
14. előadás – Színészmesterség II. Fizikai instruálás Érzelmi szituáció Atmoszféra teremtés Hihetőség Karakterhez beszélés
15. előadás – Kisjátékfilm rendezés I. Kísérleti vagy fikciós kisjátékfilm Formai és stílusbeli szabadság Kisjátékfilm szerkezete
16. előadás - Kisjátékfilm rendezés II. Kisjátékfilmek elemzése
17. gyakorlat – Forgatási gyakorlat I. Felvételek készítése Kamera gyakorlat Plánok, kameramozgás gyakorlása
18. gyakorlat – Forgatási gyakorlat II. Forgatás belsőben Rövid videó forgatása
19. gyakorlat – Forgatási gyakorlat III. Forgatás külsőben Rövid videó forgatása
20. gyakorlat – Forgatási gyakorlat IV. Egy perces filmetűd készítés
21. gyakorlat – Forgatás előkészítés I. A forgatókönyv kiválasztása A forgatókönyv feldolgozása Technikai forgatókönyv készítés
22. gyakorlat – Forgatás előkészítés II. Helyszínkeresés, gyártás előkészítés Asszisztensi feladatok Gyártási terv készítés
23. gyakorlat – Forgatás előkészítés III. Jelmez, casting Berendezés, kellék
24. gyakorlat – Forgatás előkészítés IV. A storyboard, staging készítés főbb szabályai Storyboard készítés a forgatáshoz Staging készítés a forgatáshoz
25-26. gyakorlat – Forgatás* 1-2 perces kisfilmek forgatása
+ 1 Konzultáció Az elkészült film kiértékelése
* Előfordulhat, hogy a forgatás nem az előadások megszokott idején lesz, a pontos időpont a forgatás előkészítés során kerül egyeztetésre.
A kisfilm összevágását a hallgató otthon végzi, amennyiben nincs rá lehetősége, akkor a vágóhallgatók segítségével készítik el a vágást a filmiskolában.
Az elkészült kisfilm kiértékelésére a tanfolyam befejezése után kerül sor, miután a hallgatók elkészültek a vágással.
|